HTML

A Colosseum árnyékában

Kóstoló közös európaiságunkból és a sokak által megénekelt multikultiból.

Friss topikok

  • Hugh Ego - Sorry: Mármint újat. :) (2009.12.26. 19:31) Közérdekű
  • ugyangabor: @Zsaa: A vizsgákról még nem sok infó van, de vicces lenne olaszul. Mindenképpen kéne innunk egy Ba... (2009.12.10. 20:21) Leviathan bélrendszere
  • Hugh Ego - Sorry: "Cserepedő?" :D :D :D Ez üti a "...megkapják a pénzüket minden hónap augusztusában..." periklészi... (2009.11.14. 22:09) Palinco
  • ugyangabor: @Hugh Ego - Sorry: Hát ezesetben nincs mit tenni, egy órán belül lesz... (2009.11.13. 00:17) Szelektív-e vagy?
  • rhegyesi: Kicsit hanyagul kezelem(kezeltem!) ezt a blogot, mert én megélem a történteket, gondoltam sok újat... (2009.10.30. 19:48) Niagara

Linkblog

2009.09.15. 01:45 ugyangabor

A nyelvtanfolyam

Szerdán elkezdődött a nyelvtanfolyam, de ez sem indult zökkenőmentesen. Egy héttel korábban tartották a szintfelmérőt, amikor még javában otthon voltam. Ezt e-mailben megbeszéltem a tanfolyam szervezőjével, azt mondta, semmi gond, jöjjek kilencedikén reggel a kezdésre. Még előző nap – amikor a szobára vártam – megkerestem az épületet. Itt találkoztam Zolival, egy újabb debreceni versenyzővel. Az irodában azt mondták, nem tudnak rólam semmit, nem vagyok rajta a listán, és különben is mit akarok, ha nem írtam tesztet. A dolog szépséghibája csak az, hogy ezt pont Francesca mondta, akivel leveleztem. Pár perc múlva mégis lett olyan lista, amin rajta volt a nevem, csak nehezen találta meg az asztalán, az álláig érő szemétkupacban. Ezzel még nem volt vége, mert szüksége volt egy igazolásra, hogy én valóban ide járok, mert e nélkül még mindig nem tud mit kezdeni velem.  Ha jobban belegondolunk, az aggodalom érthető, hiszen bármikor előfordulhat, hogy valaki rátenyerel a billentyűzetre egy nyitva felejtett excel tábla előtt és pont a nevemet, az adataimat és a regisztrációs kódomat üti le. Az igazolást a szomszéd szobában adják, ahol kettőig van munkaidő.  Ez már tíz perccel elmúl ekkor, de mindenki a helyén ült és dolgozott – vagy legalábbis úgy tett. Természetesen nem adtak, jöjjek vissza másnap tíz után, az óra persze kilenckor kezdődik. Ezt elmondtam Francescának, aki azt válaszolta, hogy ne foglalkozzak vele, majd valamikor behozom, tőle ez akár két hét múlva is lehet.  Ekkor gondoltam azt, hogy remélem nem ő lesz a tanárom. Nyilván ő lett… Egyébként nincs  vele baj.

 

A csoportban kb. tizenöten vagyunk, de még nem érkezett meg mindenki.  Legtöbben a spanyolok vannak, belőlük minden csoportba jut legalább három. Franciák, svédek, chileiek, de van észt, lengyel, katalán, flamand és Párizsban élő portugál is. Francescán kívül van egy másik tanár is, felváltva tartják az órákat, de mindketten csak olaszul szólalnak meg, így azért vicces nyelvtant magyarázni. A spanyoloknak szemmel láthatóan könnyebben megy mindenki másnál, általában ők próbálják angolul felhomályosítani a kedves tévénéző gyerekeket.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://romatre.blog.hu/api/trackback/id/tr311382654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása